24 Nis 2012

Dalyan'a Gidiyoruz!

Marmaris'ten sabah otobüsle bir saatlik yolculuğun ardından varıyoruz Dalyan!a. Dalyan tam anlamıyla minik bir balıkçı kasabası. Çok şirin bir merkezi var. Merkezinde meşhur karetta karetta kaplumbağaların heykelleri var. Nehir kenarına kurulmuş restoranlar, romantik bir akşam yemeği için göz kırpıyor.

Otobüsten inip küçük teknelere biniyoruz 15-20 kişilik grubumuzla. Harika bir nehir yolculuğu bizi bekliyor. Günün geri kalan yolculuğunu bu tekneyle yapacağız.

Bir çok botun gelip gittiği nehir oldukça yoğun, nisan ayında olmamıza rağmen! Tekneler yan yana geçerken birbirini tanımayan insanlar el sallıyorlar diğer teknedekilere.

10 dakikalık bir yolculuktan sonra çamur banyosuyla meşhur termal suyun olduğu kaynağa varıyoruz.

Turistler çok ilgilerini çeken çamur banyosuna koşuyorlar. Kendilerini tamamen çamura buluyorlar. Bu eğlenceli anları sizin için ölümsüzleştiren fotoğrafçı da mevcut. Çamurlu ellerinizle kameranızı mahvetmeden kartpostal değerinde fotoğraflarınız oluyor.

Çamur banyosundan sonra duş alıp, kendinizi 38 derecelik termal suya atıyorsunuzz :) Rahatlayıp cildinizi bebek gibi hissederek ayrılıyorsunuz ordan. Teknemize doluşup tekrar yola koyuluyoruz.

Heyecanla Kral Mezarlıklara doğru gidiyoruz. Uzaktan görür görmez fotoğraf çekmeye başlıyoruz, teknenin nehirden yaklaşmasını beklemeden.

Kral Mezarlarına dair güzel bir efsane var. Onu da tur rehberinizden zevkle dinliyoruz.

Öğle yemeğinizi nehir kenarındaki güzel restoranlardan birinde yiyoruz. Önemli olan cam kenarında bir masa kapmak ;)

Restorandan çıkınca yengeç teknesine geliyoruz. Yengeç tutan adam karetta karettaları çağırmak için yengeçle onların dikkatini çekiyor. Biraz sonra devasa kaplumbağalar suyun yüzüne çıkıyorlar. Gerçekten büyükler ve görülmeye değerler!

Burada kameramın yakaladığı bir kareyi görüyoruz. Çıplak gözle görmeniz gerek!

Mavi yengeç, bana çocukken Mcdonalds'tan aldığım happy meal ile birlikte verilen oyuncakları anımsattı. :)

Ben de kolye diye boynuma takmaya kalktım. Gerçekten çok ilham verici :) Güzel bir kolye konsepti düşünülebilir.

Sıra yengeç yemeye gelince tadı gerçekten çok güzel. Yemesi biraz zor yalnız söylemeliyim! Kabuğunu kırıp küçük et parçalarına ulaşıyorsunuz. Çok açsanız yemenizi önermiyorum, zira karın doyurmak için değil daha çok mezelik, tadımlık bir lezzet.

İztuzu plajına vardığınızda denize girmek, doyasıya yüzmek, güneşlenmek ve harika plajın tadını çıkarmak için yeterince vaktiniz oluyor. Sahil çok uzun ve kum çok ince. Burada artık Ege Denizinde değil Akdeniz'desiniz. Bir tarafta nehrin tatlı suyu, diğer tarafta Akdenizin tuzlu suyu.. Doğal güzellikler her yerde!

Dönüş yolunda Kral Mezarlarının fotoğrafını sazlıklarla birlikte bir kez daha fotoğraflamaktan kendinizi alamıyorsunuz..

Dalyan'a bir de akşam gitmeliyim diye düşünüyorum, tekneden inip otobüse doğru giderken. Nehir kenarına sıfır, güzel restoranlarda güzel bir rakı&balık gecesi yapmalı!!